Z NBA do MotoGP

Jak poinformował oficjalny portal MotoGP, Dan Rossomondo został nowym dyrektorem handlowym Dorna Sports.

Po globalnych poszukiwaniach nowego dyrektora handlowego, Dorna Sports ma przyjemność powitać Dana Rossomondo na tym stanowisku. Dan dołącza do firmy z National Basketball Association (NBA) i jest gotów włożyć swoje zaangażowanie, zapał i doświadczenie w jedną z największych na świecie imprez sportowych: MotoGP™. Dan będzie kierował prawami medialnymi, globalnymi partnerstwami komercyjnymi i cyfrowymi zespołami biznesowymi, wykorzystując swoją wiedzę do dalszego międzynarodowego wzrostu profilu, publiczności i przychodów MotoGP™.

Dan przybywa do Dorny ze stanowiska starszego wiceprezesa ds. partnerstw globalnych i mediów w NBA. Po uzyskaniu tytułu licencjata w Georgetown, a następnie MBA na New York University, jego kariera rozpoczęła się w sprzedaży reklam w Madison Square Garden i od tego czasu zaprowadziła go do IMG, Time Warner Global Media, NBA, a teraz do Dorna Sports.

W NBA Dan pracował w wielu różnych liniach biznesowych, zarówno w kraju, jak i za granicą, i był odpowiedzialny za znaczny wzrost w zakresie sponsoringu, mediów, globalnych atrakcji, licencji i handlu detalicznego. On i jego zespół negocjowali umowy dotyczące szeregu nieruchomości NBA i nadzorowali relacje sprzedażowe z Walt Disney i Warner Media Discovery, a także posiadaczami praw na całym świecie. Jego doświadczenie w kierowaniu rozwojem NBA jako nieruchomości sportowej, rozrywkowej i lifestylowej sprawia, że dołącza do Dorna Sports z udokumentowaną pasją i wynikami, gotowy do skupienia się na wyniesieniu MotoGP™ na jeszcze wyższy poziom.

Daniel Rossomondo, CCO Dorna Sports: „MotoGP to naprawdę globalny sport, który łączy innowacje technologiczne ze zdolnościami, atletyzmem i umiejętnościami zawodników. To oni są bohaterami serialu, a oglądanie tego sportu jest spektakularne. W tej chwili MotoGP jest doskonale przygotowane do kultywowania obecnych fanów, a jednocześnie przyciągania nowych widzów, z niesamowitymi możliwościami przekraczania granic i wykorzystywania nowych możliwości. Jest szybkie, a pasja zawodników, ludzi na padoku i miliony fanów tego sportu jest czymś wyjątkowym. Kiedy poznałem Carmelo, Enrique i Carlosa, nasze poglądy na sport i biznes szybko się zbiegły. Jestem naprawdę podekscytowany możliwością wejścia w tę rolę”.

Carmelo Ezpeleta, dyrektor generalny Dorna Sports: „Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z powitania Dana. Jest częścią naprawdę nowej ery, nie tylko na torze, kiedy cieszymy się największym sezonem w historii MotoGP™, ale także za kulisami i w Dornie. MotoGP to globalna własność, z milionami fanów na całym świecie, a powitanie Dana w firmie czyni nas również bardziej globalnymi. Wnosi nową perspektywę, nowe spojrzenie i pomaga nam mieć doświadczoną, zróżnicowaną drużynę, której zadaniem jest uczynienie tego sportu największym i najlepszym z możliwych. Chcemy kontynuować niesamowitą trajektorię, którą już rozpoczęliśmy, a Dan będzie niesamowitym sojusznikiem.

„Wizja Dana dotycząca komercyjnej przyszłości MotoGP idealnie pasuje do naszych poglądów: świeże pomysły, większy zasięg i zaangażowanie w wyniesienie sportu na nowe wyżyny. U steru jestem przekonany, że zapewni obecnym partnerom najlepsze możliwe wyniki i relacje, a jednocześnie będzie poszukiwał nowych, podobnie myślących partnerów medialnych, marketingowych i licencyjnych. Wiemy, że Dan może wiele wnieść do Dorny i naszej największej posiadłości, MotoGP, i na poziomie osobistym również nie możemy się doczekać współpracy z nim. Jesteśmy bardzo podekscytowani rozpoczęciem tego nowego rozdziału.”

Źródło, MotoGP