„30 dni do startu rakiety EWC” – Archie o FIM EWC #5

Coraz bardziej zbliżamy się do startu sezonu FIM EWC – 30 dni, jedni powiedzą, że „jeszcze czas” a są osoby, które powiedzą „Mało czasu zostało nam” – ja natomiast wchodzę w cykl – „DEFCON 3” gdzie coraz bardziej mamy więcej informacji od zespołów i można pomału przygotowywać pełną listę startową na sezon 2024 – newsów mam dla was wiele, niektórzy już testowali motocykle, niektórzy są gotowi a niektórzy jeszcze pracują – więc lecimy.

Etolie ogłasza pełny skład kierowców na sezon 2024

Zespół Etolie jest to zespół Japońsko-Francuski debitujący w FIM EWC w klasie SuperStock, gdzie pisałem o tym zespole w „Archie o FIM EWC #2” o dwóch riderach – Hikari Okubo oraz Yudai Kamei, ale przez to, że Hikari ma kontrakt na WSBK nie może jechać dwóch wyścigów – 24 Heues Motos Le Mans oraz 8 Godzin Suzuka – co wiązało zespół aby ściągnąć dodatkowe wsparcie. Etolie skupił się na Japońskich riderach ale również z doświadczeniem – Do zespołu dołącza Kazuki Watanabe, były testowy rider suzuki MotoGP oraz kierowca EWC dla SERT i Kawasaki Racing Team oraz Kyosuke Okuda – topowy kierowca w Japońskich Superbike. Dodatkowo związku z przepisami w Superstock kierowca numer 4 jest dopuszczony do startu tylko podczas 24 godzinnych wyścigów – zostanie zaangażowany Shogo Kawasaki, młody talent z Japonii.


Opinia Archiego: Jest to zespół składający się zarówno z świeżej krwi jak i doświadczonych Riderów – takie połączenie, może być dobre dla zespołu – myślę, że chłopaki wykażą się z dobrej strony na 1 wyścigu Sezonu w Le Mans.

Juniorzy ogłoszeni, nowy etap dla Le mans Sud Suzuki

Junior Team Le Mans Sud Suzuki jest to zespół juniorski z wsparciem Suzuki Endurance Racing Team (SERT) gdzie personel są to młodzi mechanicy, którzy wchodzą na rynek wyścigów motocyklowych zdobywający doświadczenie na torach zarówno podczas wyścigów Francuskich Superbike jak i również FIM EWC – zespół ogłosił również, że będą startować w trzech rundach – w Le Mans, na Spa oraz Bol D’or

Do zespołu dołącza:

Gregory Carbonnel (lewy górny róg) – uczesnik w Yamaha R3 Blu Cru, ścigający się w FSBK jak i również startujący rok temu na Bol D’or.
Vincent Ferré (prawy górny róg) – kierowca startujący na motocyklach od 2015, debiut w Endurance w 2018
Dorian Da-Ré (dolny lewy róg) – zdobywca tytułu w 1000cc Ultimate CUP, uczesnik Bol D’or w klasie Experimental (na Yamaha, gdzie jechali na biopaliwie), oraz w zespołach #121 Falcon Racing
Dylan Mille (dolny prawy róg) – Doświadczony rider z Francuskiego podwórka, 4 miejsce w sezonie 2023 w SBK w klasie Challenger.

Szefem zespołu zostaje nadal Damien Saulnier i tak wypowiada się na temat swoich nowych Riderów:

Cieszę się, że mogę liczyć na młodą załogę, bo jest to zgodne z duchem Teamu Juniorów. Pamiętam, że Vincent kupił nam motocykl kilka lat temu. To kierowca z Sarthe, który dobrze zna wytrzymałość. Dzięki swojemu doświadczeniu będzie liderem załogi. Nasi kierowcy muszą odciążyć się od presji związanej z wynikami. Muszą pozwolić, aby wszystko ładnie się ułożyło przez cały tydzień wyścigowy. Nie musimy zdobywać pole position. Zwycięstwo w tej kategorii będzie skomplikowane. Z drugiej strony ważne jest , aby przez cały wyścig nie upadać i pokonywać przeszkody, aby dotrzeć do mety

Opinia Archiego: Juniorski team Suzuki zawsze jest w Top 8 każdego wyścigu, gdzie uczestniczy – często zdarza im się walczyć o nawet podium, nie wolno lekceważyć młodej krwi – ponieważ, ta krew może zaszkodzić weteranom na paddoku – zespół jest budowany przez kilkanaście lat i doświadczenie z młodymi jest przekazywane co roku aby osiągnąć sukces.

PIT-LANE Endurance – Yamaha, która może pokazać roga!

Pit Lane Endurance jest to zespół, startujący od wielu lat w FIM EWC i mają doświadczenie z Yamahą a wiedząc, że coraz mniej jest Yamahy w klasie SuperStock stają się coraz bardziej głównym targetem dla Supportu Yamahy w SuperStock. W tym roku biorą na tapetę mieszany skład z całego świata – Enzo Boulom przechodzi z klasy EWC #14 Maco Racing do Pit Lane Endurance a jego partnerami będą Luca De Vleeschauwer, młody talent z TRT27 Eemeli Lahti oraz chilijski kierowca Maximilian Scheib.

Opinia Archiego: Zespół już jest gotowy na 2024 sezon, gdzie jak widzicie – już byli na zimowych testach, gdzie średnia ich czasów jest optymalna i mogą walczyć o wysokie pozycje broniąc honoru Yamahy w klasie Superstock.


Dwóch brytyjczyków, Francuz i Japończyk – SERT w nowej osłonie na 2024

Do najbardziej utytułowanego zespołu FIM EWC jakim jest SERT dołącza dla nas Polaków znany rider z Wójcik Racing Team Dan Linfoot. Dan w poprzednim sezonie zasłużył na swoje miejsce w fabryce, po świetnym występie na Suzuce zajmując tam P4 gdzie jechał tylko z jednym zmiennikiem. W sezonie 2024 jego zmiennikami będą pozostający w SERT Gregg Black oraz Etienne Masson a rezerwowym zostaje Cocoro Atsumi, który przez dwa lata jeździł w zespole #66/#13 OG Motosport By Sazarin a na ostatniej rundzie Bol D’or był rezerwą w SERT.


Dan Linfoot w kilku zdaniach wypowiada się nt. dołączenia do SERT

Jestem absolutnie zachwycony możliwością dołączenia do Yoshimura SERT Motul podczas Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w 2024 roku. Brałem udział w wybranych wyścigach EWC, a nawet miałem okazję ścigać się Suzuki na torze Suzuka i przetestowałem GSX-R1000R i pakiet Bridgestone. Naprawdę uwielbiam wyścigi wytrzymałościowe ze swoją strategią i jestem bardzo podekscytowany ogłoszeniem mojego nowego wyzwania. Dołączenie do zespołu jest czymś wyjątkowym, ich historia i rodowód mówią same za siebie i naprawdę wierzę, że jako zespół możemy dążyć jedynie do zwycięstwa i tytułu EWC. Jestem bardzo zmotywowany i dumny, że reprezentuję Yoshimurę SERT Motul i Suzuki i nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu. Razem z moimi doświadczonymi kolegami z zespołu jestem pewien, że uda nam się osiągnąć nasze cele. Jestem podekscytowany rozpoczęciem pracy nad naszymi pierwszymi testami

Również dyrektor zespołu Yohel Kato w informacji medialnej mówi o nowym składzie na nowy sezon:

W tym roku oprócz Gregga Blacka i Étienne Massona witamy nowego ridera Dana Linfoota i cieszę się, że mogę to ogłosić. Idealnie pasuje do naszego zespołu dzięki swoim doskonałym występom na Suzuce i bogatym doświadczeniu w 24-godzinnych wyścigach wytrzymałościowych. Ponadto Cocoro Atsumi został wyznaczony zarówno na zawodnika rezerwowego, jak i na zawodnika rozwojowego. Zespół techniczny kierowany przez Yoshimurę Japan ciężko pracuje nad udoskonaleniem naszego motocykla wyścigowego, aby zapewnić riderom szybszy, mocniejszy i wygodniejszy pakiet. Wierzę, że kierowcy na tuningowanym przez Yoshimurę Suzuki GSX-R1000R będą mogli wykazać się jeszcze lepszymi wynikami niż w zeszłym sezonie.

Opinia Archiego: SERT zbroi się na potęgę, ale też musimy pamiętać, że coraz bardziej jest problematyczny dostęp do GSX-R1000R w Europie – liczę, że Dan wraz z Greggiem i Etiennem pokażą się z dobrej strony, aby dume la Sarthe bronić!


Michael Dunlop x TRT27 – Brytyjska wytrzymałość na Hondzie

Dosłownie w dniu publikacji materiału dostaliśmy informacje – Michael Dunlop dołącza do TRT27 gdzie pomaga zarządzać Terry Rymer – wielokrotny uczestnik endurance oraz mistrz świata endurance. 25 krotny zwyciężca TT Isle of Man zasili skład gdzie będzie również skład brytyjski – Ben Luxton, Tom Oliver oraz Tom Ward

Menadzer zespołu TRT27 Eric Tanesle wypowida się tak w dwóch zdaniach:
Mamy zaszczyt gościć legendę TT, Michaela Dunlopa. Jeździł już dla zespołu legend TT w EWC i ma duże ambicje, aby odnieść sukces w 24-godzinnym wyścigu Moto w Le Mans.

Opinia Archiego: SuperStock tak się zbroi, że powiem wprost – NIGDY tak potężej klasy Superstock nie było – wiele gwiazd iście z wysokiej półki – możemy powiedzieć jasno teraz – Superstock to jest klasa, gdzie będzie walka do ostatniego zakrętu i do ostatniej minuty! TRT poszło dosłownie w brytyjski skład i to może się udać wraz z Hondą.

ENDURANSIKI

Zespół z Francji – Teamracing85 ogłasza skład na sezon 2024 – Christian Napoli, Johann Flammann, Hugo Girardet i Thibaud Schmidt

JMA Racing Action Bike jadący od wielu lat na Suzuki również zmienia prawie pełny skład na sezon 2024 – do Matteo Giacomazzo dołącza Charles Cortot, Bram Lambrechts i Julien Lenoci

30 Dni do wyścigu mamy – szczerze, brakuje mi tego dźwięku, emocji, potu, łez, zmęczenia, wyciągania z organizmu maksymalnie co można – Na pewno przed eventem przygotowuje dla was preludium przed pierwszym wyścigiem i to będzie w #6 Archie o FIM EWC

Również składam życzenia świąteczne dla każdej osoby, która czyta i widzimy się po świętach przed zawodami!